Unde eram acum 3 ani?

Tot acasă. Pe atunci nu reușisem să conving pe nimeni din familie să se uite la tenis cu mine. Pe atunci încă mai stăteam cu sor-mea și-mi amintesc că și-a luat laptopul și a plecat repede în cealaltă cameră, ca să nu vadă așa ceva. Din cinci în cinci minute, mai țipa de la o cameră distanță să nu mai urlu, că o deranjez.

În ultimul set, a venit și ea în cameră. Era sătulă de urletele mele. A încercat să se uite timp de vreo două game-uri. Mai mult m-a enervat. Nu înțelegea nimic. De ce de la 15-0 trece la 30-0 și nu la 16-0, de ce e afară mingea în careul de dublu, de ce dacă dă serviciul în plasă mai are voie să dea unul etc. Nu aveam timp să-i explic ei astea. Și a ieșit.

A mai intrat la final, când deja eram prea supărată ca să mai scot un cuvânt. A zis că nu mă înțelege. 3 ani mai târziu, ea încă nu înțelege tenisul. Nici nu mai trebuie azi să mă audă țipând.

3 ani mai târziu, tata a înțeles tenisul și e gata să plece de la muncă mai devreme pentru asta. Pe el l-am salvat. Și mama pare să înțeleagă ceva. Nu multe, dar măcar nu mă întreabă de ce arbitrul e cocoțat pe un scaun.

Și, cel mai important, 3 ani mai târziu o să urmăresc meciul ăsta cu el, care a înțeles cât de cât care e treaba cu tenisul. Mai avem de muncă, dar atitudinea contează.

3 ani mai târziu, n-o să mai închid televizorul supărată.

Pentru că am imaginea cu Simona întinzând mâinile la cer, lăsând racheta să-i cadă și privind lung la oamenii ei.

Și încă o imagine. Un om mic cu un trofeu mare.

***

off topic: sunt fericită și tristă în același timp cu privire la interesul neașteptat arătat de primărie să amplaseze ecrane prin oraș, pentru ca oamenii să iasă în stradă să o vadă pe Simona. Păcat că trebuie să fie finală de GS, dar e OK și așa.

și în sfârșit vezi la Antenă și altceva în afară de Capatos și Simona Gherghe. Vezi o adevărată Simona. mă mir.

***

acum 3 ani era Sharapova, acum e Ostapenko. Un semn că generațiile se schimbă. Dar nu și Simona. Simona e încă acolo.

Cu sufletul la gură, #HAISIMONA!

